FAQ

ORDNINGSREGLER

HAR NI EN BAR?

– Ja! Vi har flertalet olika välbesökta barer.

HAR NI UTESERVERING?

– Ja, vi har en väldigt stor vädersäkrad uteservering uppdelad i olika miljöer med olika barer.

ÄR HUNDAR VÄLKOMNA TILL ER?

– Ja! Hundar är välkomna men vi rekommenderar inte att hundar befinner sig i området efter 21.00 på grund av hög ljudvolym.

KAN JAG TA MED MIG BARN TILL RESTAURANGEN? HAR NI BARNSTOLAR? FÅR JAG TA MED EN BARNVAGN IN?

– Ja, barn I målsmans sällskap är välkomna fram till 21.00

HUR LÄNGE ÄR KÖKET ÖPPET?

– Köket stänger 23.00 under helgen och 22.00 under övriga dagar. Dessa tider kan avvika beroende på väderförhållanden.

HAR NI FOTOGRAF PÅ PLATS?

– Önskar du en fotograf till ditt speciella tillfälle kan vi ordna det. Maila då oss på förhand till restaurang@josefina.nu

– På vissa utvalda kvällar har vi professionella fotografer som tar bilder för våra sociala medier och annonser. Genom att vistas i våra lokaler godtar du att bilder används av oss. Om du ej godkänner detta ska du meddela oss direkt på plats. Det kan dock medföra att du ej längre kan delta på det tillfället. Har du hittat en bild du vill att vi plockar ned, maila restaurang@josefina.nu för granskning.

BOKNING

JAG ÄR RULLSTOLSBUREN, KAN JAG BESÖKA ER?

– Ja, man kan besöka Josefina som rullstolsburen

FINNS DET EN PARKERING I NÄRHETEN?

– Ja.

KAN MAN KÖPA MAT SOM TAKE AWAY HOS ER?

– Ja! Ring oss på 08 – 664 1004

KAN VI BOKA VÅRT FAVORITBORD?

– Vi lovar aldrig bort specifika bord, men tar såklart emot önskemål så gör vi sen vårt bästa för att tillgodose dessa.

VI ÄR ETT STÖRRE GÄNG SOM VILL KOMMA OCH ÄTA HOS ER. GÅR DETTA BRA?

– Ja, ni är välkomna att boka ett större sällskap via mail till restaurang@josefina.nu

KRÄVS DET EN BORDSRESERVATION ELLER KAN JAG KOMMA FÖRBI SPONTANT?

– Spontana besök är välkomna vid mån av plats.

HUR LÅNGE MÅSTE MAN VÄNTA PÅ BORD OM MAN KOMMER FÖRBI OANMÄLD?

– Svårt att säga, men allt från 10 minuter till en timme eller längre.

JAG SKULLE VILJA ÖVERRASKA MITT SÄLLSKAP MED EN BLOMMA, EN FLASKA BUBBEL ELLER LIKNANDE. KAN NI ORDNA DETTA ÅT MIG?

– Vi kan hjälpa er med det vi har på menyn, men t.ex en blombukett får ni ta med er själva eller via blombud.

FÅR VI TA MED EN EGEN TÅRTA ELLER KAN NI ORDNA EN TÅRTA?

– I dagsläget ordnar vi dessvärre inte tårtor men maila gärna in till oss på restaurang@josefina.nu och hör dig för ifall tillfället tillåter undantag.

KAN JAG ABONNERA RESTAURANGEN?

– Ja, välkomna med er förfrågan på mail till restaurang@josefina.nu

MENY

VILKEN TYP AV MAT SERVERAR NI?

– Svenska och europeiska klassiker.

JAG HAR ALLERGIER, KAN NI ANPASSA MATEN FÖR MIG?

– Absolut! Hör av dig till oss på: restaurang@josefina.nu med dina allergier.

ÅLDERSGRÄNS

23 År

DRESS CODE

Vårdad klädsel (Plagg såsom västar, hoodies, träningskläder, badshorts, trasiga plagg, badskor, tofflor, träningsskor, crossbags kan resultera i nekad tillträde.)

ORDNINGSREGLER

Vi tillämpar våra ordningsregler strikt för att skapa en god ordning och trevlig stämning på serveringsstället.

För att få tillträde till serveringsstället (Restaurang Josefina) får du inte: vara berusad eller påverkad av andra droger. Medföra egen dryck till serveringsstället eller i kön till serveringsstället.

Vara störande för övriga gäster eller personalen.

VAKTER OCH PERSONAL

Vaktpersonalen arbetar aktivt med att kontrollera alla gäster för att undvika att otillåtna föremål tas med in på serveringsstället.

Din ålder ska kunna styrkas med giltig legitimation.

Det är alltid vakterna eller personal på plats som avgör vem som beviljas tillträde.

Ingen garderob finns tillgänglig för avhängning av ytterkläder, väskor eller tillhörigheter.

Gäster som inte uppfyller dress code/krav/ordningsregler kommer icke att beviljas tillträde till serveringsstället.

Gäster som uppträder störande eller inte följer personalens direktiv, kommer omgående att avlägsnas från serveringsstället.

ÅLDERSGRÄNS

23 År

DRESS CODE

Vårdad klädsel (Plagg såsom västar, hoodies, träningskläder, badshorts, trasiga plagg, badskor, tofflor, träningsskor, crossbags kan resultera i nekad tillträde.)

ORDNINGSREGLER

Vi tillämpar våra ordningsregler strikt för att skapa en god ordning och trevlig stämning på serveringsstället.

För att få tillträde till serveringsstället (Restaurang Josefina) får du inte: vara berusad eller påverkad av andra droger. Medföra egen dryck till serveringsstället eller i kön till serveringsstället.

Vara störande för övriga gäster eller personalen.

VAKTER OCH PERSONAL

Vaktpersonalen arbetar aktivt med att kontrollera alla gäster för att undvika att otillåtna föremål tas med in på serveringsstället.

Din ålder ska kunna styrkas med giltig legitimation.

Det är alltid vakterna eller personal på plats som avgör vem som beviljas tillträde.

Ingen garderob finns tillgänglig för avhängning av ytterkläder, väskor eller tillhörigheter.

Gäster som inte uppfyller dress code/krav/ordningsregler kommer icke att beviljas tillträde till serveringsstället.

Gäster som uppträder störande eller inte följer personalens direktiv, kommer omgående att avlägsnas från serveringsstället.

INTEGRITETSPOLiCY

VARFÖR SKA JAG LÄSA DENNA POLICY?

Denna policy beskriver hur vi på Restaurang Josefina samlar in, använder och skyddar dina personuppgifter.

VILKEN INFORMATION SAMLAR NI IN OM MIG?

Vi samlar in information som hjälper oss att tillhandahålla en tjänst till dig, det inkluderar:

• Email • Namn • Kontaktuppgifter

HUR KOMMER NI ANVÄNDA MIN INFORMATION?

Vi behöver veta en del om dig för att kunna förse dig med informationsutskick och betalningsinformation och statistik i linje med denna övergripande policy. Vi kommer inte samla in mer information än vi behöver för att tillhandahålla våra tjänster till dig.

HUR LÄNGE KOMMER NI ATT HA MIN INFORMATION?

Information som vi använder för nyhetsbrevsutskick eller marknadsföring kommer behållas fram tills den tidpunkt du själv väljer att avprenumerera från den.

MED VILKA DELAR NI MIN INFORMATION MED?

Dina personuppgifter kan komma att hanteras av personal i Sverige, ingen tredje part har tillgång till dina personuppgifter så länge inte lagen kräver att vi delar den.

Vi har rutiner på plats för att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i tryggt och säkert enlighet med gällande lagstiftning. Mer information kan du få genom att kontakta oss via e-post som finns längst ner i denna policy.

VART HAR NI MIN INFORMATION?

Din information lagras i datacenter inom den Europeiska Unionen. Av tekniska skäl så kan våra underleverantörer behöva flytta information till andra länder utanför EU. Om detta sker så används lämpliga skyddsåtgärder och standardiserade dataskyddsbestämmelser som godkänts av EU-kommissionen.

VAD ÄR MINA RÄTTIGHETER?

Rätt till information: Du kan begära att få en kopia på de personuppgifter vi har om dig.

Rätt till rättelse: Vi vill säkerställa att din information är uppdaterad och korrekt. Du kan begära att få din information rättad eller borttagen om du anser att den är inkorrekt.

Rätt till radering: Du kan begära att vi ska radera dina personuppgifter. Vi får inte radera uppgifter som lagen kräver att vi behåller.

Dataportabilitet: Du kan be oss att flytta dina personuppgifter från vår IT miljö till någon annan, antingen ett annat företag eller till dig. Detta gäller inte uppgifter som lagen kräver att vi behåller

Ta tillbaka samtycke: Du kan ta tillbaka ditt samtycke till att dela din information eller att ta emot marknadsföring / utskick när som helst. Antingen genom att avprenumerera från nyhetsbrevet, länk längst ner i mailet eller kontakta oss via e-post som finns längst ner i denna policy.

Klagomål: Du kan lämna ett klagomål till Datainspektionen om du anser att vi behandlar dina personuppgifter i strid med Dataskyddsförordningen.

HUR KAN JAG ANVÄNDA MINA RÄTTIGHETER?

Om du vill använda någon av dina rättigheter så kontaktar du oss via e-post som finns längst ned i denna policy. Om du vill lämna ett klagomål till Datainspektionen så behöver du kontakta dem.

UPPDATERINGAR TILL DENNA POLICY

Vi kan komma att uppdatera denna policy och kommer då publicera dem på denna webbsida, www.josefina.nu. Denna policy uppdaterades senast den 1 oktober 2018.

Hur du kan kontakta oss?

Om du har några frågor angående denna policy eller hur vi använder din information, eller dina rättigheter så kan du kontakta oss på följande adress:

Restaurang Josefina AB 556256-1281 Galärvarvsvägen 10 115 21 Stockholm Kungliga Djurgården restaurang@josefina.nu

ÖVRIGA FRÅGOR

JAG GLÖMDE EN SAK PÅ RESTAURANGEN. VAD GÖR JAG?

– Mejla oss på restaurang@josefina.nu så hjälper vi er.

SÖKER NI PERSONAL?

– Vi söker alltid efter nya stjärnor till teamet. Kontakta oss på restaurang@josefina.nu för alla lediga tjänster på Josefina.

Bokat bord garanterar inte tillträde till serveringsstället om dress code och ordningsregler inte uppfylls! Josefina är en kontantfri restaurang!